1. Psychologia pracy i specyfika zawodu.
2. Czym jest syndrom wypalenia zawodowego i na czym polega?
3. Zespół wypalenia zawodowego.
4. Etapy wypalenia zawodowego i objawy – jak je rozpoznać?
5. Przyczyny wypalenia, składniki wypalenia wg. Maslach.
6. Profilaktyka wypalenia zawodowego i role jaka pełnią w tym osobowość i środowisko zewnętrzne.
7. Rozwój osobisty i kompetencje miękkie, jako determinanty motywacji i braku wypalenia zawodowego.
8. Radzenie sobie ze stresem jako główna metoda zapobiegania wypaleniu zawodowemu.
9. Komunikacja interpersonalna.
10. Eliminacja źródeł stresu w środowisku pracy.
11. Zarządzanie czasem, delegowanie zadań, wyznaczaniem celów SMART.
12. Dyskryminacja w miejscu pracy, czym jest i jak sobie z nią poradzić.
Cele szkolenia: profilaktyka zespołu wypalenia zawodowego, a w tym celu rozwój kompetencji miękkich pracowników związanych z organizacją pracy i psychologicznymi aspektami pracy także w aspekcie dyskryminacji w miejscu pracy.
Uczestnik zdobędzie wiedzę z zakresu:
– charakterystyki stresu zawodowego
– charakterystyki objawów
– wskazówek diagnostycznych z obszaru zachowania, (Christina Maslach i Evangelia Demerout)
– skutków stresu zawodowego w zakresie zdrowia fizycznego, psychicznego, funkcjonowania zawodowego i społecznego
– umiejętności odróżniania wypalenia zawodowe od zmęczenia i sposobów przeciwdziałania stresowi i wypaleniu.
Metodologia szkolenia:
Szkolenie jest prowadzone metodami warsztatowymi, aktywizującymi uczestników.
Metody opierają się na zasadzie „nauki przez doświadczenie”, Cykl Kolba, pozwalającej uczestnikom szkolenia w praktyczny sposób poznać i zastosować przyswajane narzędzia i techniki z zakresu asertywności skutecznego komunikowania się.
Miniwykład z prezentacją multimedialną przekazują praktyczną wiedzę o asertywności i zasadach efektywnej komunikacji.
Dyskusje moderowane mające na celu wymianę doświadczeń oraz rozwiązywanie problemów związanych z asertywną komunikacją.
Wieloletni Kierownik Samodzielnej Sekcji obrotu prawnego z zagranicą w sądzie okręgowym oraz wykładowca szkoleń w zakresie prawa międzynarodowego m.in. dla sądów, kancelarii prawnych, firm windykacyjnych, Okręgowej Izby Radców Prawnych oraz Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Panelista, koordynator, ekspert i uczestnik międzynarodowych konferencji międzynarodowych ERA, EJTN-EIPA, HCCH, dot. mechanizmów szkoleniowych i potrzeb kadr wymiaru sprawiedliwości oraz współpracy sądowej w sprawach cywilnych i karnych. Ponadto Trener kompetencji miękkich. Certyfikowany Trener Biznesu. Uczestnik seminarium doktoranckiego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Katedra Postępowania Cywilnego. Autorka licznych publikacji z zakresu prawa międzynarodowego. Dyrektor Centrum Rozwoju Rodziny w Zabrzu. Absolwentka studiów MBA.